Egyediség – Minőség – Stílus
avagy amire egy JÓ WEBDESIGNER mindenképpen odafigyel
Munkám során rendkívül fontos, hogy az alábbi pontok betartására maradéktalanul odafigyeljek és azok szigorú követelményeinek 100%-osan megfeleljek. Legyen szó reklámanyag, névjegykártya, arculat vagy éppen weboldal tervezésről:
-
-
- egymással harmonizáló színek alkalmazása (maximum 3-4)
- egységes, célcsoportnak megfelelő megjelenés
- egyedi design
- 2, max. 3 betűtípus és megfelelő minőségű képek használata
- a címek, alcímek jól elkülönüljenek a többi szöveges tartalomtól
- logikus, átlátható szerkezet kialakítása
- szöveg olvashatósága (megfelelő betűméret használata valamennyi nézetben, illetve a háttér és a szöveg között megfelelő kontraszt legyen)
- az üres területek megfelelő aránya
- a különálló blokkok jól elkülönüljenek egymástól
- helyesírási hibáktól mentes tartalom
- egymással harmonizáló színek alkalmazása (maximum 3-4)
-
%
EGYEDISÉG
%
MINŐSÉG
%
STÍLUS
Weboldal, webáruház készítésénél az előző bekezdésben felsoroltakon túl a következő kitételeket is kivétel nélkül teljesíteni kell!!:
-
-
- a menü könnyen elérhető és jól használható legyen (valamennyi nézetben)
- responsive, mobilbarát megjelenés kialakítása
- minden funkció megfelelően működjön (pl. linkek, gombok)
- megfelelő mennyiségű, releváns és minőségi tartalom minden oldalon
- keresőoptimalizált szöveg létrehozása
- az elérhetőségek minden oldalon helyet kapjanak (minimum egy rájuk mutató link vagy menüpont formájában)
- valamennyi oldal jól betöltődjön (ezt érdemes a 4 leggyakrabban használt böngészőben letesztelni: Google Chrome, Mozzilla Firefox, Opera, Microsoft Egde)
- favicon használata az oldalak könnyebb beazonosítása érdekében (az a kis ikon, amely a böngészőkben a lapfülön található)
- egyedi Meta Title és Meta Description létrehozása minden oldalhoz
- képek, HTML, CSS kódok, JavaScript fájlok tömörítése az oldal gyorsabb betöltődése miatt
- képekhez tartozó Alt attribútumok megadása (a keresőrobotok a képeket nem, csak a szövegeket tudják értelmezni, ezért feltétlenül szükséges, hogy megadjuk, miről szól az adott médiaelem)
- keresőbarát URL (a felhasználó számára is könnyen értelmezhető karakterláncok használata, amely segít beazonosítani az oldalt)
- átgondolt, egyértelmű belső link hálózat kiépítése
-
Gyorsaság
Ne adj előnyt a konkurenciáidnak!
Az EGYEDISÉG – MINŐSÉG – STÍLUS hármasán túl
Ahhoz, hogy a weboldaladat ne csak az egyediség, a minőség és a stílus jellemezze, de VERSENYKÉPES is legyen, a tervezés során rendkívül nagy hangsúlyt kell fektetni még egy tényezőre: a GYORSASÁGRA. Hogy miért? Mert a honlap sebessége (betöltődése, használhatóságának üteme) nagyban befolyásolja a felhasználói élményt (UX):
A mai felgyorsult, pörgős világban az embereknek nincs sem idejük, sem kedvük hosszú másodperceket várni arra, míg egy-egy információ megjelenik a kijelzőjükön. Még akkor sem, ha valójában érdekeli őket a válasz. A lassú portálok tehát hátrányosan érintik a márkád, a céged megítélését, jó hírnevét. Sőt, az általa a felhasználókban kialakult kép alapján a megbízhatóságodat is.
Hiába tehát a brutál jó design, a kimagasló minőség és a felejthetetlen, egyedi arculat, ha az a célközönséghez EL SEM JUT. Visszafordulnak, még mielőtt mindezt megpillantották volna. Mi a megoldás? A webdesignereknek törekedniük kell arra, hogy az oldal, amit terveznek ne csak mutatós, de (amennyire csak lehet) GYORS IS LEGYEN.
Versenyfutás az idővel
A gyorsaság kulcsfontosságú szerepet tölt be a keresőoptimalizálásban és közvetlen hatást gyakorol a Google rangsorra is. A magas színvonalú felhasználói élményt nyújtó oldalakat a Google ugyanis egészen egyszerűen (2010 óta hivatalosan is) ELŐNYBEN RÉSZESÍTI, azaz előbbre helyezi ráérősebb társaiknál. Hogy milyen jelentőséggel bír ez a vállalkozásod, márkád számára, biztosan nem kell magyaráznom.
Egyetlen másodperc (sőt olykor akár töredék másodperc) csúszás / késlekedés esetén is hatalmas veszteségeket könyvelhetsz el magadnak. Vannak tanulmányok, melyek szerint a felhasználó számára a 2-3 másodperc alatti oldalbetöltés az elfogadható. Ezen intervallum alatt kell tehát maradnunk, hogy ne veszítsük el a potenciális ügyfeleidet!
Én az általam készített honlapok sebességét az alábbi online eszközök segítségével szoktam tesztelni, és igyekszem minden esetben a zöld színű sávba kerülni.
https://www.dotcom-tools.com/website-speed-test
Mire és miért van szüksége a vállalkozásodnak?

Weboldal, webáruház
Szilárd meggyőződésem, hogy mára valamennyi vállalkozás vezetője (a kisebbeké is) belátta, hogy a legnagyobb "csatákat" a vásárlók vagy éppen az üzleti partnerek megszerzéséért az internetes felületeken vívja. Lehet gyűlölni vagy szeretni ezeket a megjelenési formákat, fórumokat, egyetlenegy dolgot azonban semmiképpen nem szabad: alábecsülni az erejüket!
A responsive, egyedi megjelenésű, jól átlátható, gyors és magas fokú funkcionális tervezéssel rendelkező honlapok egészen biztosan jó befektetésnek bizonyulnak, hiszen akkor is teszik a dolgukat, amikor mi esetleg pihenünk.

Névjegykártya
A névjegykártya a kisarculati elemek egyik meghatározó tagja. Egy apró "papírdarab", melynek mind formai, grafikai, mind tartalmi minősége hatalmas jelentőséggel bír. Átadásakor ugyanis (ha akaratlanul is, de) kialakul egy kép rólunk, a vállalkozásunkról. Arról amit, és ahogyan képviselünk. Emlékezetessé tehet minket, a hozzánk kapcsolódó márkát, szolgáltatásainkat egyetlen pillanat alatt. Kapcsolatot teremthet, vagy éppen ellenkezőleg: "landolhatunk a kukában is", eltűnve a feledés homályában.
Na ez az, amit biztosan nem engedhetünk meg magunknak!

Arculat
A minőségi arculat (bélyegző, logó, névjegykártya, levélpapír, boríték, közösségi oldalak, hirdetések, reklámfelületek stb.) kialakítása rendkívül fontos, nagy hangsúllyal bíró tényezője a vállalkozásunkról (a célközönségünkben) kialakuló képnek, ezáltal sikerességünknek. Hatalmas felelőtlenség tehát megelégedni az átlagos kinézettel, a sablonos megoldásokkal, amikor tudjuk, milyen szoros és kemény a verseny a piacon. Amikor tisztában vagyunk azzal, hogy az egyediség, a potenciális ügyfél figyelmének effajta felkeltése, megragadása mekkora előnnyel járhat versenytársainkkal szemben.

Logó
A logó az arculati elemek egyik alapköve, a céges design központi eleme. Feladata a közvetítés, a cég vagy márka személyiségének kifejezése, ezért ennek a vizuális elemnek a megtervezésekor az egyszerűségre, érthetőségre és a felismerhetőségre kell törekedni. Továbbá érdemes szem előtt tartani azt az aranyszabályt, mely szerint a kevesebb több. A jó logó mindezeken túl könnyen megjegyezhető, egyedi, időtálló, "beszédes" és figyelemfelkeltő.
A cég arcaként rengeteg helyen (pl. weboldal, névjegykártya, céges egyenruha) találkozunk vele, így elengedhetetlen, hogy az eltérő felületeken és méretekben is megőrizze olvashatóságát, minőségét.

Reklámanyag
Szórólap, poszter, meghívó stb.
Legyen szó bármelyikről, azt bátran állíthatjuk, hogy ma már csak akkor van létjogosultsága, ha különleges. Ha helyesen tagolt, jól átlátható és informatív. Felgyorsult világunkban ugyanis sem időnk, sem kedvünk nincs az összevisszaságot bogozgatni. A hanyagul elénk dobott kusza szórengetegben az értelmet és az összefüggéseket, információkat keresgetni. Inkább elfordítjuk a fejünket, és már másra figyelünk. A figyelem felkeltése és megtartása tehát ezen a területen is komoly kihívást jelent. Tartalom és forma egységben kell, hogy legyen, hogy az információ eljusson oda, ahova szánjuk.

Egyéb
Ebbe a csoportba azokat a munkákat soroltam, melyek nem teljes értékű projektek ugyan, de a designer munka elengedhetetlen részét képezik. Ilyenek pl. a hangulattáblák, a különböző szöveg effektek vagy éppen a képmanipulációk. Nélkülük a legprofibban összerakott weboldal is csak olyan lenne, mint az étel só nélkül vagy a szivárvány színek nélkül. Ha ügyesen használjuk őket, akkor érzéseket adhatunk át velük, hangulatokat festhetünk le általuk, és gondolatokat ébreszthetünk a segítségükkel. Nincs többé lehetetlen, a képtelen helyzetek is valósként jelennek meg előttünk.
Az általam tervezett weboldalak általános jellemzői
Szerkezet
Létrehozásukhoz CMS (Content Management System), azaz tartalomkezelő rendszert használok. Egészen pontosan a nyílt forráskódú (PHP és MySQL alapú) WORDPRESS-t, mely az egyik legelterjedtebb ilyen típusú szoftver a piacon. Alapvetően blogmotorként indult, de mára teljes értékű weboldalkészítő rendszerré nőtte ki magát.
Előnyei
Költséghatékony
A WordPress admin felülete lehetővé teszi számodra, hogy bizonyos határokon belül, illetve mértékben a weboldalad tartalmát különösebb programozói tudás nélkül megváltoztasd: adhatsz hozzá, módosíthatsz vagy törölhetsz bejegyzéseket, média elemeket, blokkokat, sőt egész oldalakat anélkül, hogy tisztában lennél az ehhez szükséges háttérkódokkal.
Ha tehát egy olyan weboldalt szeretnél, melynek tartalmát viszonylag gyakran kell aktualizálnod, akkor hosszú távon mindenképpen előnyös és gazdaságos megoldást jelenthet, ha ezzel nem szakembert bízol meg, hanem te magad végzed el a feladatot.
Képes felhasználói jogosultságok kezelésére
A WordPress lehetőséget nyújt jogosultság kezelésre, azaz létrehozhatunk felhasználókat, akikhez különböző szintű hozzáféréseket rendelhetünk, megakadályozva ezzel, hogy adott tartalomba illetéktelenek belenyúlhassanak.
Könnyen kezelhető
A WordPress adminisztrációs felülete jól átlátható, egyértelmű, logikája könnyen elsajátítható, így még a laikusok számára is egyszerű használhatóságot tesz lehetővé.
Egyszerűen bővíthető
A WordPress-hez rengeteg bővítményt készítenek, melyeket integrálva fejlesztői tudás nélkül növelhetjük weboldalunk funkcionalitását (pl. egy bemutatkozó oldalhoz webshopot kapcsolhatunk).
SEO barát
Egy weboldal, webshop életében rendívül fontos, hogy bizonyos (kulcs)szavakra, kifejezésekre rákeresve előkelő helyet foglaljon el a találati listában. Mindezt az úgynevezett keresőoptimalizálással (Search Engine Optimization) tudjuk némiképp befolyásolni. Azért nem 100%-osan, mert a folyamat során valójában nem más történik, mint hogy megpróbáljuk a weboldalt a Google (legnépszerűbb kereső) algoritmusaihoz igazítani. Ezek a rangsorolási kitételek azonban nem nyilvánosak és folyamatosan változnak.
A WordPress egy beépíthető bővítmény, a Yoast SEO segítségével utat mutat, tanácsokat ad neked ezen megfeleltetési törekvéseid végrehajtása során.
Hátrányai
Betöltési sebesség
Túl sok file-t, kódot tartalmaz, ezáltal nő az oldal betöltési sebességének ideje.
Sebezhetőség
A WordPress egy nyílt forráskódú szoftver, ami azt jelenti, hogy forráskódja bárki számára elérhető, hozzáférhető, tanulmányozható, sőt szabadon változtatható. Ez egyrészt előny, hiszen korszerűsítése, javítása és sokoldalúságának növelése mögött így hatalmas fejlesztői bázis áll. (Egyetlen probléma megoldásán vagy bármilyen egyedi funkció megvalósításán olykor akár több ezer ember dolgozik párhuzamosan.) Másrészt viszont nem szabad elfelejtenünk azt sem, hogy pontosan ez a szabadság és nyíltság (a kódokból átlátható, megismerhető a modulok felépítése, a jelszavak tárolásának módja stb.) az, amely kiszolgáltatottabbá, mondhatnánk céltáblájává teszi a rossz indulatú támadásoknak. Sokkal inkább, mint a zárt forráskódú tartalomkezelő rendszereket. A gyenge pontok feltérképezése után ugyanis már csak egyetlen lépés egy célzott támadás indítása az oldal ellen, felbecsülhetetlen kárt okozva ezzel a portál tulajdonosának.
Szerencsére a CMS-ek létrehozói és fejlesztői (a jó oldalon álló szakemberek) folyamatosan ellenőrzik a programot, és ha biztonsági rést vélnek felfedezni benne, igyekeznek a lehető leghamarabb kijavítani a hibát, és rendszerfrissítés formájában közzé tenni azt. Rendkívül fontos tehát, hogy WordPress-ünk ugyanúgy, mint az általa használt bővítményeink naprakészek és a legújabb verziószámúak legyenek, csökkentve ezzel a honlapunk kódjában történő kéretlen módosítások számát.
Mikor jó választás a WordPress CMS rendszer?
DESIGN
Vizuális elemek az EGYEDISÉG szolgálatában
A minőségi tartalom mellett kiemelkedően fontos szerepe van a DESIGN-ban a vizuális megjelenésnek és a funkcionális tervezésnek: azaz az átláthatóságnak, az egyszerűségnek és az egyértelműségnek. Ha ezeket nem vesszük figyelembe, akkor könnyen lehet, hogy a célközönségünk számunkra elérhetetlen marad. Nem tudjuk megérinteni, megfogni, megtartani őket, mert ösztönszerűen elmenekülnek a káosztól, a zűrzavartól, a sablonostól, az igénytelentől.
A kevesebb TÖBB
A design-ban az egyszerűség nem egyenlő az értéktelennel, mint ahogy az információ halmozása sem a mérhetetlen tudást jelképezi. Éppen ellenkezőleg. A letisztult, felesleges elemektől mentes tervezés a lehető legjobb képviselete az adott márkának, és a legbölcsebb megvalósítása az elképzeléseknek. Meggyőződésem, hogy nincs annál értékesebb, mint amikor tisztában vagyunk azzal, mit és hogyan kell tennünk ahhoz, hogy a végeredmény az adott célt a lehető legjobban kiszolgálja, teljesítse.
DIVI Builder kontra EGYEDISÉG
Igaz ugyan, hogy megbízásaim során a weboldalakat DIVI builder segítségével építem fel, de az egyediség, a különleges stílus és a könnyű megjegyezhetőség hármasának elérése érdekében nem használok beépített elrendezéseket, előre elkészített oldalszerkezeteket, azaz témákat. Kerülök minden olyan megvalósítási lehetőséget, elképzelést, mely az arculatot a sablonos, az átlagos, vagy éppen a „ciki” kategória felé vinné el. A webhely valamennyi felületét a 0-ról indulva hozom létre, öntöm formába.
Mikor válassz engem?
Ha fontos Számodra:
Árak
Az alábbi kategóriák és árcsoportok csupán tájékoztató jellegűek. A személyre szabott díjszabás kiszámításának alapjául szolgálnak, amolyan sorvezetőnek tekinthetők.
Mivel a webdesign területén a megbízói igények sokszínűek, és akár folyamatosan változnak, bővülnek, nem lehet azokat sablonszerűen meghatározni, vagy kötelező érvényűen kőbe vésni, egységes árcímkével ellátni. A végső (fizetendő) összeg meghatározásánál az egyedi kérések is szerepet játszanak, ezért kérlek, ha úgy érzed, szeretnél számomra megbízást adni, vedd fel velem a kapcsolatot! Akár telefonon, akár e-mailben vagy éppen itt, a honlapon található KAPCSOLATI ŰRLAP segítségével.
Határozott elképzelésed van? Akkor az előbbi lehetőségeket átugorva a KÉRDŐÍV ÁRAJÁNLAT KÉSZÍTÉSÉHEZ elnevezésű adatlap kitöltésével is jelezheted felém a szándékod. A döntés a te kezedben van.
WEBOLDAL
3 menüpontig
- WordPress alapú
- Reszponzív
- Egyedi design
- GDPR compatibilis
- SSL tanúsítvány
- Kapcsolati űrlap
- Favicon
- Slider
- Blog
- Összekapcsolás a Social Media felületekkel (Facebook, Instagram)
- Google térkép
- Alap SEO beállítás
- Adminisztrációs felület használatának bemutatása, megtanítása
- Képgaléria
- Google Analytics
- Hírlevél küldés
- Időpontfoglalás
230 000 Ft-tól
WEBOLDAL
4-6 menüpontig
- WordPress alapú
- Reszponzív
- Egyedi design
- GDPR compatibilis
- SSL tanúsítvány
- Kapcsolati űrlap
- Favicon
- Slider
- Blog
- Összekapcsolás a Social Media felületekkel (Facebook, Instagram)
- Google térkép
- Alap SEO beállítás
- Adminisztrációs felület használatának bemutatása, megtanítása
- Képgaléria
- Google Analytics
- Hírlevél küldés
- Időpontfoglalás
270 000 Ft-tól
WEBÁRUHÁZ
50 termékig
- WordPress alapú
- Reszponzív
- Egyedi design
- GDPR compatibilis
- SSL tanúsítvány
- Kapcsolati űrlap
- Beépített, felparaméterezett Woocommers modul (készletkezelés, szállítási módok)
- Átutalásos, készpénzes fizetés
- Összekapcsolás a Social Media felületekkel (Facebook, Instagram)
- Alap SEO beállítás
- Adminisztrációs felület használatának bemutatása, megtanítása
- Bankkártyás fizetés
- Google Analytics
- Hírlevél küldés
450 000 Ft-tól
A WEBOLDALCSOMAGOK ÁRAI A TÁRHELYSZOLGÁLTATÁS BÉRLÉSÉNEK ÉS A DOMAIN NÉV MEGVÁSÁRLÁSÁNAK DÍJÁT NEM TARTALMAZZÁK.
További tervezési irányok és árak
Valamennyi, a honlapomon szereplő ár NETTÓ ÁR.
Az alábbi kategóriák megrendeléseihez kapcsolódó munkadíjak minden esetben két változat kidolgozását (az előzetes egyeztetés, megbeszélés után) és két egyeztetési kört (mely során jelezheted, ha a készülő projekten valamilyen módosítást szeretnél kezdeményezni) foglalnak magukba. Ha ennél többször állsz elő új javaslatokkal, az eredeti összegen felül plusz költséggel (a változtatás elvégzéséhez szükséges órák után járó összeggel) kell számolnod.
Óradíj: 5 000 Ft / óra
Az elkészült grafikai munkák igény szerint a következő formátumokban kerülnek átadásra: jpg, png, pdf, eps, svg
Kisarculat
LOGÓ + névjegykártya (1 vagy 2 oldalas), levélpapír, boríték
73 000 Ft
LOGÓ NÉLKÜL
28 000 Ft
Névjegykártya
Egy oldalas (meglévő logó felhasználása esetén)
5 000 Ft
Két oldalas (meglévő logó felhasználása esetén)
8 500 Ft
Logó
Vektorgrafikus formátumú, mely a meglévő vagy leendő arculatodhoz igazodik.
45 000 Ft
Reklámanyag
Egy oldalas SZÓRÓLAP A/6-os, A/5-ös, A/4-es méretben
12 000 Ft, 15 000 Ft, 20 000 Ft
Két oldalas SZÓRÓLAP A/6-os, A/5-ös, A/4-es méretben
19 000 Ft, 23 000 Ft, 30 000 Ft
ÉTLAP, ITALLAP A/4-es méretben
15 000 Ft/oldal
Meghívók
Szülinapi, esküvői meghívók, köszönőkártyák
15 000 Ft
Oklevelek, emléklapok
A/6-ös méretben
7 000 Ft
A/5-ös méretben
9 000 Ft
A/4-es méretben
15 000 Ft
Könyvborító
A mű elolvasása, megismerése (részemről) természetesen a tervezés elkezdésének alapja, és jogos elvárás a megrendelő részéről. Ezt mindenképpen szem előtt tartom, és csak abban az esetben vállalom el a felkérést, megbízást, amennyiben ennek a feltételnek eleget tudok tenni.
57 000 Ft
Webdesign-nal kapcsolatos egyéb szolgáltatásaim árai
Az alábbi szolgáltatásokat kizárólag az általam készített portálok esetén vállalom.
Weboldal karbantartás
- Weboldal biztonsági mentése havi 1 alkalommal
- Bővítmények frissítése
- Sablon frissítése
8 000 Ft / hó
A Weboldal tartalmának módosítása
Galéria módosítása (képek törlése, feltöltése, optimalizálása, méretezése)
5 000 Ft (alap díj) + 300 Ft / kép
Szöveges tartalom módosítása (kizárólag kapott szöveg felvitele, formázása)
5 000 Ft / óra
Adataim
Kósa Lászlóné E.V.
Nyilvántartási szám: 55336585
info@realfantasydesign.hu
Készítette
2022 REAL FANTASY DESIGN
Powered by: WordPress
All Rights Reserved